Aralık 21, 2009

I

...

Öyleyse DADA bisikletli polisin ve gizli ahlakın görevini üstleniyor.
Herkes (bazı anlarda) kafaca ve bedence kusursuzdur. Bunu 30 kez tekrar edin.
Kendimi çok sempatik buluyorum.  
                                                                                                             Tristan Tzara

II

Bir manifesto, tek iddiası, siyasal, gökbilimsel, sanatsal, parlamenter, tanrıbilimsel ve yazınsal frenginin yolunun bulunması olan, tüm dünyayla kurulan bir iletişimdir. Uysal ve saf olabilir, her zaman haklıdır, güçlüdür, sağlamdır mantıklıdır. Mantıktan söz açılmışken; kendimi çok sempatik buluyorum.
                                                                                                             Tristan Tzara
...

III

...

Dadanın daha az önemli şeylerin tanrısallığı olduğuna ve onu fetret dininin yeni mekanizmasının diğer biçimlerinin yanına koymamız gerektiğine inanıyorum.
Yalınlık mı daha yalındır, yoksa dada mı?
Kendimi oldukça sempatik buluyorum.

IV

...

Büyük sır burada:
Düşünce ağızda oluşur.
Kendimi her zaman çok sempatik buluyorum.
Kanadalı büyük bir düşünür şöyle demiş:
Erkek düşünce ve Dişi geçmiş çok sempatiktir.

V

Çok zeki olamayacak kadar iyi arkadaşım olan bir arkadaşım bir gün bana şöyle dedi:
titreme
el falcısı insanların iyi günler
                       iyi geceler
DEMESİNİN TEK YOLUDUR ve
unutma beni çiçeğine
saçlarına
VERİLEN BİÇİME BAĞLIDIR
Yanıtladım:
HAKLISIN aptal
                prens
ÇÜNKÜ tersine
          tatar
tarafından İKNA EDİLDİM doğal olarak HAKLI OLMADIĞIMIZDAN kuşku duyuyoruz. Benim adım BAŞKASINI anlama isteği.

...

Bilinen bir gerçek var: Fransız Akademisi dışında artık Dadaist bulunmuyor. Yine de ben kendimi sempatik buluyorum.


XVI

ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur
ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur
ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur
ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur
ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur
ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur 
ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur
ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur
ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur
ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur
ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur
ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur
ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur
ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur
ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur
ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur
ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur ulur
kendini hâlâ sevimli bulan
                                                          Tristan Tzara

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder